Jatkuvan tilauksen liput HSL-sovelluksessa
Jatkuvat tilaukset sopivat sinulle, jos käytät joukkoliikennettä säännöllisesti ja haluat, että lippusi on puhelimessasi ja aina voimassa.
Valitse sinulle sopivin vaihtoehto
Lisätietoa jatkuvista tilauksista
Lippu veloitetaan automaattisesti 30 vuorokauden jaksoissa maksukortilta, jonka olet liittänyt HSL-sovellukseen. Ensimmäinen 30 vuorokauden jakso veloitetaan ostohetkellä, jolloin tilaus myös astuu voimaan. Seuraava jakso veloitetaan kaksi vuorokautta ennen uuden jakson alkua.
Jatkuvan tilauksen hinta/30 vrk on veloitushetkellä voimassa olevan HSL:n hinnaston mukainen.
Jatkuvan säästötilauksen hinta/30 vrk pysyy samana 12 ensimmäistä jaksoa tai laskee, jos tilauksesi vyöhykelipun hinta laskee. Tämän jälkeen jakson hinta on veloitushetkellä voimassa olevan HSL:n hinnaston mukainen, eli hinta voi nousta aikaisintaan, kun tilauksesi on kestänyt 12 kuukautta.
Jatkuva säästötilaus on ostettavissa vain asiakasryhmälle Aikuinen. Et voi siis ostaa säästötilausta, jos kuulut johonkin alennusryhmään (lapsi, opiskelija, 70 vuotta täyttänyt).
Voit ostaa kausilipun jatkuvana säästötilauksena, jos asut Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Kauniaisissa, Siuntiossa, Kirkkonummella, Sipoossa, Keravalla tai Tuusulassa tai HSL:n kehyskunnassa (Askola, Hanko, Hausjärvi, Inkoo, Karkkila, Lohja, Loppi, Mäntsälä, Nurmijärvi, Pornainen, Porvoo, Pukkila, Raasepori ja Vihti). Huomioithan, että et voi ostaa kausilippua jatkuvana säästötilauksena, jos asut Järvenpäässä.
Jatkuva tilaus on ostettavissa asiakasryhmälle aikuinen, lapsi (7-17v) ja 70 vuotta täyttänyt.
Voit ostaa kausilipun jatkuvana tilauksena, jos asut Helsingissä, Espoossa, Vantaalla, Kauniaisissa, Siuntiossa, Kirkkonummella, Sipoossa, Keravalla tai Tuusulassa tai HSL:n kehyskunnassa (Askola, Hanko, Hausjärvi, Inkoo, Karkkila, Lohja, Loppi, Mäntsälä, Nurmijärvi, Pornainen, Porvoo, Pukkila, Raasepori ja Vihti). Voit ostaa kausilipun jatkuvana tilauksena myös, jos asut Järvenpäässä.
Voit vaihtaa jatkuvan tilauksen ja jatkuvan säästötilauksen vyöhykkeitä maksutta viimeistään 2 vuorokautta ennen veloitusjakson (30 vrk) vaihtumista. Jo veloitetun 30 vrk jakson matkustusaluetta ei voi vaihtaa.
Jatkuvan säästötilauksen lopettaminen 360 vuorokauden jälkeen
Voit lopettaa tilauksen ensimmäisen vuoden (12 veloituksen) jälkeen milloin vain. Et siis sitoudu uuteen määräaikaisuuteen, mutta tilaus jatkuu automaattisesti, ja olet edelleen oikeutettu jatkuvan tilauksen edulliseen hintaan.
Tilaus pitää irtisanoa ennen seuraavaa veloitusta eli viimeistään 2 vuorokautta ennen jakson päättymistä. Lippu on voimassa jo veloitetun jakson (30 vrk) loppuun.
Voit lopettaa tilauksen puhelimestasi valitsemalla ”Lopeta tilaus” tilauksen tiedoista.
Jatkuvan säästötilauksen lopettaminen ennen 360 vuorokautta
Voit lopettaa tilauksen ennen ensimmäistä vuotta (12 veloitusta) maksamalla irtisanomismaksun.
Irtisanomismaksu on:
- AB-, BC-, CD- ja D-vyöhykkeiden liput 42 euroa
- ABC- ja BCD-vyöhykkeiden liput 52 euroa
- ABCD-vyöhykkeen liput 61 euroa.
Tilaus pitää irtisanoa ennen seuraavaa veloitusta eli viimeistään 2 vuorokautta ennen jakson päättymistä. Lippu on voimassa jo veloitetun jakson (30 vrk) loppuun.
Jatkuvan tilauksen (30 vrk) lopettaminen
Voit lopettaa tilauksen milloin tahansa ilman irtisanomismaksua. Voit tehdä sen puhelimestasi valitsemalla ”Lopeta tilaus” tilauksen tiedoista.Se pitää tehdä ennen seuraavaa veloitusta eli viimeistään 2 vuorokautta ennen jakson päättymistä. Lopettamisen jälkeen lippu on voimassa jo maksetun jakson (30 vrk) loppuun.
Voit hakea jatkuviin tilauksiin korvausta sairaalapäivien tai joukkoliikenteen lakon ajalta. Lue lisää käyttöehdoista.
- Tarkasta, että tilaukseen liitetyllä maksukortilla on katetta veloitusta varten.
- Tarkasta tilaukseen liitetyn maksukortin voimassaoloaika ja vaihda maksukortti tarvittaessa uuteen: etene aktiivisen HSL-lippusi kohdalla olevasta "Tilauksesi"-painikkeesta tilauksen asetuksiin tai kohdasta "Lisää" > "Asetukset" > "Kausilippu - Jatkuva säästötilaus / Jatkuva tilaus". Lisää uusi kortti ja vaihda se tilauksen aktiiviseksi maksutavaksi.
- Jos kyseessä on uusi maksukortti, varmista, että maksukortti on otettu käyttöön PIN-koodilla kivijalkamyymälöissä tai käteisautomaatilla (yleensä tämä vaaditaan ennen verkko-ostoksia). Tarkista myös maksukortin asetukset verkkopankissa: ovatko verkko-ostokset parhaillaan sallittuina ja onko niille asetettu sopiva raja.
- Jos edellisistä kohdista ei löydy ratkaisua, poista sovellus (kun sinulla ei ole voimassa olevia kerta- tai vuorokausilippuja), käynnistä puhelimesi uudellaan ja lataa sovellus kertaalleen puhelimeesi. Kirjaudu sovellukseen HSL-tunnuksellasi ja tunnistaudu uudelleen vahvasti pankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, seuraa sovelluksen ohjeita. Etene jatkuvan tilauksen / jatkuvan säästötilauksen Asetukset-näkymään ja sieltä Tilauksesi-näkymään. Lisää maksukortti uudelleen ja vaihda se tilauksen aktiiviseksi maksutavaksi.
Eikö edellisistä kohdista löytynyt ratkaisua? Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme mahdollisimman pian. Katso yhteystiedot.
Lue käyttöehdoista tarkemmin täältä