Työasiointilippujen ostaminen saldolla
Kun olet ottanut työasiointimatkat käyttöösi ja menet ostamaan lippua, saat ilmoituksen sinulle on lisätty saldoa työasiointiin. Jos et saa ilmoitusta, tarkista että sinulla on uusin sovellusversio päivitettynä.
Voit ostaa aikuisten kerta-, vuorokausi-, sarja- ja kausilippuja sekä lasten kerta- ja vuorokausilippuja, kun etu on voimassa. Jatkuvan tilauksen kausilippuja ei voi ostaa saldolla.
Osta sovelluksessa normaalisti haluamasi lippu. Valitse maksutavaksi HSL-työasiointimatkat. Syötä lipun oston yhteydessä Selite-kenttään matkan syy tai muu selite työnantajasi ohjeistuksen mukaisesti. Ostettuasi lipun ostoksen hinta vähennetään saldopotistasi.
Jos ostat saldolla kerta- ja vuorokausilippuja, sinun ei tarvitse tehdä vahvaa tunnistautumista. Jos ostat saldolla sarja- tai kausilipun, sinua pyydetään tekemään vahva tunnistautuminen ja tarkistamme samalla kotikuntasi. Voit tehdä vahvan tunnistautumisen joko verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella.
Jäljellä olevan saldon määrän näet aina sovelluksesta maksutavan yhteydessä. Voit myös tarkastella työmatkaetusi tietoja hsl.fi:n omat tiedot -osiossa.
Jos työnantajasi myöntää saldoa kuukausi kerrallaan, saat joka kuukausi uuden summan saldoa käyttöösi.
Osta lippuja yrityksesi käytäntöjen mukaisesti
Jos et ole varma, mitä matkoja voit maksaa työasiointimatkoilla, muista selvittää työnantajaltasi oman yrityksesi käytännöt.
Saldon summan on riitettävä koko matkalipun maksamiseen
Voit ostaa saldolla lippuja, joihin saldon summa riittää.
Lipun hinnan jakaminen useammalle maksutavalle ei ole mahdollista.
Tarkista sovelluksesta saldosi viimeinen voimassaolopäivä
Työnantajasi määrittelee, nollautuuko sinulle myönnetty saldo vuodenvaihteessa vai säilyykö käyttämätön saldo käytössäsi seuraavan kalenterivuoden puolelle. Näet saldosi viimeisen voimassaolopäivän sovelluksessa maksatavan yhteydessä ja hsl.fi:n omat tiedot -osiossa.