Ändring och annullering av biljetter

Om du har köpt en 360-dygnsbiljett med reskassa kan vi annullera eller göra ändringar i biljetten om din hemkommun ändras under biljettens giltighetstid. Vi kan inte göra ändringar i biljetter som gäller en kortare tid än 360 dygn.

Annullering av 360-dygnsbiljett

Om du flyttar ut från HRT-området eller ditt arbetsförhållande upphör kan vi annullera din personalbiljett. I så fall ska du först kontakta din arbetsgivare. Du kan diskutera med din arbetsgivare för att bestämma biljettens sista giltighetsdag. Efter detta annullerar vi din biljett tillsammans med din arbetsgivare. 

Uppdatering av resezoner för en 360-dygnsbiljett

Om du flyttar till en ny adress och behöver nya resezoner för din personalbiljett kan vi uppdatera biljetten så att den täcker flera zoner. (Om din adress ändras så att det blir färre zoner mellan ditt hem och din arbetsplats kan du fortsätta att resa med din nuvarande biljett.) I så fall ska du först kontakta din arbetsgivare. Diskutera med din arbetsgivare för att bestämma när de nya zonerna ska börja gälla. Efter detta annullerar vi din nuvarande 360-dygnsbiljett på din arbetsgivares begäran. Slutligen laddar din arbetsgivare din reskassa med mer pengar och du kan köpa en ny 360-dygnsbiljett som gäller i de nya zonerna.