Tutkimme joukkoliikenteen asiakastyytyväisyyttä ja kaluston laatua

Selvitämme nyt syksyllä kaluston laatua ja asiakkaiden tyytyväisyyttä joukkoliikenteen palveluihin liikennevälineissä tehtävillä tutkimuksilla.

Tyytyväisyystutkimusta tehdään busseissa, raitiovaunuissa, metrossa, lähijunissa ja pikaraitiovaunuissa. Tutkimuksessa kysytään lähes 30 000 matkustajan mielipidettä. Kenttätyöt tekee Taloustutkimus Oy.

Käytämme vastauksia hyväksi palveluidemme parantamisessa, henkilökunnan koulutuksessa sekä kilpailutetun liikenteen laatukannusteiden laskennassa. Tutkimuskauden päättymisen jälkeen tulokset ovat saatavilla HSL:n avoimessa nettitietokannassa.

Kaluston laatututkimus syksyllä 2024

Tutkimme joukkoliikennekaluston laatua havainnointitutkimuksella. Kaluston laadunvalvonnan tehtävänä on taata siistit, turvalliset ja viihtyisät kulkuvälineet joukkoliikenteen asiakkaille HSL-alueella.

Syksyllä 2024 kaluston laatua havainnoidaan bussi-, raitio-, pikaraitio-, metro- ja lähijunaliikenteessä 12.8.–15.11. Tutkimuskauden aikana tarkastetaan noin 4 000 bussin ja vaunun kunto.

Taloustutkimus Oy tekee HSL:n toimeksiannosta joukkoliikennekaluston laatututkimuksen kenttätyöt.