Työmatkaedun käyttöönotto (saldo)

1. Saat kutsun sähköpostiisi

  • Saat työpaikan sähköpostiosoitteeseesi viestin, jossa työnantajasi kutsuu sinut työmatkaedun käyttäjäksi.  
  • Viestissä on mukana vahvistuskoodi käyttöönottoa varten. Vahvistuskoodia kysytään vain, jos teet käyttöönoton eri sähköpostiosoitteella kuin mihin sähköposti on saapunut. Huomaathan, että työmatkaetu on henkilökohtainen luontoisetusi. 
  • Näet viestistä päivämäärän, jolloin työmatkaedun voimassaolo alkaa. Huomioithan, että etu on hyödynnettävissä HSL-sovelluksessa vasta voimaantulopäivästä lähtien. 
  • Saat viestin myös siinä tapauksessa, että etu on asetettu alkamaan myöhempänä ajankohtana.  
  • Paina Aloita HSL-työmatkaedun käyttö aloittaaksesi käyttöönoton. 

2. Ensimmäinen ohjesivu aukeaa

Paina Jatka kirjautumiseen avataksesi kirjautumissivun.

3. Kirjaudu sisään HSL-tunnuksella

Jos sinulla on jo HSL-tunnus, kirjaudu sisään. 

Jos olet unohtanut HSL-tunnuksesi salasanan, älä luo uutta tunnusta! 
Tilaa salasanan vaihtolinkki HSL-tunnukseen liittämääsi sähköpostiin kirjautumisnäkymän Unohtuiko salasana? -linkistä. 

Jos sinulla ei ole vielä HSL-tunnusta, paina Luo tunnus.   

4. Syötä vahvistuskoodi

Kun olet kirjautunut sisään HSL-tunnuksella tai luonut tunnuksen, pyydämme sinua antamaan vahvistuskoodin ja sen sähköpostiosoitteen, johon sait vahvistuskoodin. Vahvistuskoodia ei kysytä, jos

  • HSL-tunnukseesi sidottu sähköposti on sama kuin se sähköposti, mihin sait kutsun
  • olet lähiaikoina tehnyt vahvan tunnistautumisen HSL-tunnuksellesi
picture from HSL App with the amount of saldo

5. Valmista, etu on aktivoitu!

Saldo on nyt aktivoitu käyttöösi ja voit ostaa sillä lippuja HSL-sovelluksesta.

Jos työnantajasi on myöntänyt koko vuoden saldot heti käyttöösi, saldo on heti käytettävissä HSL-sovelluksessa.

Jos työnantajasi myöntää sinulle saldoa kuukausittain tietyn summan verran, saat ensimmäisen kuukausisumman käyttöösi seuraavana saldon myöntämispäivänä. Voit tarkistaa tämän päivän kutsusähköpostista.

Jos HSL-työmatkaetu-nimistä maksutapaa ei näy HSL-sovelluksessa, varmista, että käytössäsi on uusin sovellusversio. Voit myös koittaa kirjautua sovelluksesta ulos ja uudelleen sisään. Jos maksutapa ei vieläkään näy, voit myös kokeilla poistaa sovelluksen puhelimestasi ja ladata sen sovelluskaupasta uudelleen.