Yksi vai useampi asiakkuus? Yksi vai useampi lasku?

Ennen etujen myöntämistä suosittelemme pohtimaan, haluatko hallinnoida kaikkia edunsaajiasi yhden vai useamman asiakkuuden eli tilin kautta.
Yrityksellä voi olla yksi tai useampi tili Yritysportaalissa.

Yksi tili

Yhdellä tilillä hallinnoidaan sille syötettyjen edunsaajien etuja.
Tilillä olevat edunsaajat voi jakaa eri laskuille ja tilillä voi olla useita pääkäyttäjiä. Sama pääkäyttäjä voi myös hallinnoida useampia tilejä, lue lisää edellä kohdasta Useampi tili.

Voit myös valita, haluatko jakaa edunsaajien lippuostot useammalle kuin yhdelle laskulle.
Useampi lasku on kätevä, kun haluat erilliset laskut esimerkiksi osastoittain tai edunsaajalle myönnetyn edun tyypin perusteella jaoteltuna (yhdellä laskulla ovat etunsa jatkuvana kausilippuna saavat työntekijät ja toisella laskulla saldoa saavat edunsaajat).

Yksi tili sopii usein pienille ja keskisuurille yrityksille.

Useampi tili

Joissakin tilanteissa kannattaa harkita useamman tilin avaamista.

Esimerkki:
Kun yhtiöllä on useampia toimipaikkoja ja laskut halutaan suoraan niiden omiin laskutusosoitteisiin, tulee jokaiselle laskutusosoitteelle avata oma tili.

Jokaisella tilillä on omat pääkäyttäjät ja näin voi myös rajata pääkäyttäjien oikeuksia eri tileille. Jokaisella pääkäyttäjällä voi olla pääsy joko yhdelle tai tarvittaessa useammalle tilille.