I och med kampanjen ökade antalet användare av HSL-appen: under kampanjen köpte ca 70 000 kunder sin första periodbiljett i appen. Många av dessa kunder har fortsatt att använda appen också efter kampanjen.
“Efter kampanjen har ungefär 70 procent av dem som köpte en rabatterad biljett köpt en ny periodbiljett och ungefär 90 procent har använt HSL-appen för att köpa biljetter”, berättar Timo Kiiveri, konceptägare för HSL-appen.
Bara liten del av användarna hade problem med appen
Svararna meddelade att de hade problem särskilt med bussresor. Orsaken är att på bussen behöver man visa upp sin biljett oftare än på andra kollektivtrafikmedel. Svararna ansåg också att ibland fungerar appen långsamt. Den allmänna åsikten var att HSL-appen inte är så pålitlig som HRT-kortet.
På vägen mot bättre fungerande HSL-appen
Respons från kunderna är väldigt viktig för HRT. Vårt mål är att kontinuerligt förbättra HSL-appen. Med de senaste versionerna av appen kan man ladda ner biljetten snabbare. Dessutom har appens funktionssäkerhet förbättras.
”Utöver dessa förbättringar utvecklar vi HSL-appen vidare och förbättrar dess snabbhet och funktionssäkerhet. I framtiden vill vi även utarbeta bättre anvisningar och erbjuda mer stöd i problemsituationer”, säger Timo Kiiveri, konceptägare för HSL-appen.
Du kan också själv påverka hur appen fungerar genom att försäkra dig om att du har den senaste versionen av appen. Det lönar sig också att köpa biljetten i förväg och säkerställa att batteriet i telefonen inte tar slut. Vi rekommenderar även att man redan i god tid före resan öppnar biljetten på mobilen. Dessa åtgärder garanterar smidigt resande.
Kommenteringstiden slutade 07.12.2021 kl. 23:59.