Toteutamme vuosittain yritysasiakaskyselyn, jonka avulla keräämme yritysasiakkailtamme tärkeää palautetta ja kehitysehdotuksia. Uusimman kyselyn perusteella tyytyväisyys yrityksille suunnattuihin tuotteisiimme ja palveluihimme on erittäin korkealla.
Kaikkein tyytyväisimpiä olivat edellisen vuoden tapaan jatkuvaa kausilippua työmatkaetuna tarjoavat, HSL Yritysportaalia käyttävät asiakkaamme. Yritysportaali on verkkopalvelu, jota kautta työnantaja myöntää etuja ja lippuja esimerkiksi suoraan työntekijän HSL-sovellukseen. Tyytyväisyys työmatkaedun kausilippuun nousi edellisestä vuodesta NPS-luvun ollessa erinomainen 78 (76 vuonna 2024). Myös tyytyväisyys työmatkaedun saldoon nousi edellisen vuoden tapaan NPS-luvun ollessa 69 (66 vuonna 2024).
“Tämä on meille suuri onnistuminen. On hienoa, että asiakkaidemme toiveet huomioiva kehitystyö näkyy vieläkin tyytyväisimpinä asiakkaina”, yritysmyynti -yksikön päällikkö Tapio Salomaa iloitsee.
Työpäivien aikaiseen liikkumiseen tarkoitettuun saldoon eli HSL-työasiointimatkoihin oltiin niin ikään todella tyytyväisiä, vaikkakin NPS-luku laski sen ollessa 61 (94 vuonna 2024).
Avoimissa palautteissa korostui erityisesti Yritysportaalin helppokäyttöisyys sekä asiakkaidemme hyvät kokemukset henkilökohtaisesta palvelusta. Yritysasiakaspalvelua kiitettiin muun muassa nopeudesta ja asiantuntevuudesta.
Tyytyväisyys pahvisiin kertakortteihin ja HSL-kortille saatavaan työsuhdelippuun laski. Yritysportaalista saatavat digitaaliset liput ovatkin useimmille yritysasiakkaillemme joustavimpia vaihtoehtoja tarjota etuja ja lippuja henkilöstölleen.
Kyselyssä nousi esiin myös toiveet korvaavista tuotteista haltijakohtaisten eli yhteiskäyttöisten HSL-korttien tilalle. Korvaavia tuotteita onkin jo saatavilla, kuten työpäivien aikaiseen asiointiin tarkoitettu saldo, jonka työntekijä saa käyttöönsä HSL-sovellukseen. Kehitämme myös parhaillaan uusia lipputuotteita, kuten QR-koodilippuja, joita voi tulevaisuudessa tilata Yritysportaalin kautta. Henkilöstö voi käyttää niitä joko tulostettuina tai näyttää lukijalle suoraan puhelimen näytöltä.
Kehitämme palveluitamme yrityksille tulosten pohjalta
Saimme kyselyn myötä useita tärkeitä kehitysehdotuksia, jotka huomioimme palvelukehityksessämme. Kehitysehdotuksissa korostuivat erityisesti toiveet tarjota työmatkaetua ja työasiointisaldoa samanaikaisesti samalle henkilölle. Seuraavat painopisteet kehityksessämme liittyvätkin juuri tähän eli eri etujen tarjoamiseen yhtäaikaisesti. Pyrimme myös julkaisemaan muita uusia toiminnallisuuksia Yritysportaaliin vuoden 2025 aikana.
Edellisestä, vuonna 2024 toteutetusta kyselystä saamamme kehitysehdotukset liittyivät muun muassa työmatkaetusaldon helpompaan hallinnointiin ja Yritysportaalin entistä sujuvampaan käyttöönottoon. Olemme iloisia, että pystyimme toteuttamaan nämä toiveet vuoden 2024 aikana.
Miksi toteutamme asiakaskyselyitä?
Haluamme olla asiakkaidemme pulssilla. Vuosittain toteutettava yritysasiakaskysely on päivittäisten asiakaskontaktien, säännöllisten tuote- ja palvelukehitykseen liittyvien asiakashaastattelujen sekä käyttäjätestien lisäksi tärkeä työkalumme. Kyselyn avulla saamme tietoa siitä, mitkä asiat toimivat erityisen hyvin ja mitkä asiat puolestaan vaativat kehittämistä, jotta voimme palvella asiakkaitamme entistäkin paremmin.
Jo yli 2 000 työnantajaa on ottanut HSL Yritysportaalin käyttöönsä. Yritysportaali on helppokäyttöinen verkkopalvelu, jonka kautta tilaat, myönnät ja hallinnoit henkilöstösi työmatkaetuja ja asiointilippuja vaivattomasti. Voit myös ostaa sieltä muita HSL-lippuja yrityksesi käyttöön tai asiakkaillesi. Tutustu Yritysportaaliin täällä.