Hantering av fakturauppgifter

De biljetter som de anställda köper faktureras retroaktivt en gång i månaden med en och samma faktura. Vi tar ut inga faktureringsavgifter eller andra kostnader. 

När du lägger till en arbetstagare eller förmånstagare ska du också välja den faktura i vilken arbetstagaren eller förmånstagaren ska läggas till. Du kan välja mellan tre skilda fakturor.

Om du vill lägga till eller ta bort fakturor, kontakta HRT:s företagstjänst.

Redigera namn på och referensuppgifter om fakturor

Du kan redigera namn på och referensuppgifter om redan skapade fakturor på mellanbladet ”Företagsuppgifter”. Klicka på knappen ”Redigera” för att ändra uppgifter. 

I Företagsportalen hittar du tre olika fakturatyper:

1) faktura med företagets namn som rubrik och mobilbiljetter som referensuppgifter

2) faktura med Tjänsteresor som rubrik och Tjänsteresor som referensuppgift

3) faktura med Arbetsreseförmån som rubrik och Arbetsreseförmån som referensuppgift 

Om du utöver dessa alternativ vill få flera enstaka separata fakturor, skicka den nya fakturans uppgifter till adressen: foretagsforsaljning@hsl.fi